HIKAYE

Okumam, Okusamda Anlamam. Ama Yorum Yapmakta Üstüme Yoktur

Author

Okuyanlar bilir. Anılarımı yazmaya gayret gösteririm.
Birçok insanın aksine konulara farklı bir bakış açısı ile yaklaşırım.
Farklı bakış açısına sahipsen eleştiriye açık olmalısın derdi bir hocam.

Hatta eleştiri dünyanın en güzel şeyidir bence. Seni poh pohlayan insanlardan birşey öğrenemezsin. Ütopik bir dünya içine iterler seni.
Eleştiri gelişimin güneşidir.
Bazen yakar , bazen ısıtır insanı..

Ama eleştirirkende elinizi vicdanınıza koyun mk.

Hadi vicdanı geçtim.
Bari okuyun, dinleyin, anlayın.

Bu mecrada sadece yazıyoruz.
Bir konuyu anlatırken mimik, jest kullanamıyoruz, ses tonumuzla vurgu, ton yapamıyoruz.

Yapacağın tek şey.
Yazıyı baştan sona okumak.
Sonra anlamak.
Haa anlamadın ? Bi daha oku.
Okumana rağmen anlamadıysan s.ktir git zaten.

"Bakireyim ben" konusu büyük ilgi çekti.
Zaten başlığı yazdığım zaman 30bin hiti var bu konunun dedim. İçerik olarak hiçbirşey yazmasam bile başlık yeterince davetkârdı.
Nitekim öyle oldu 100bin hit görürse konu çerçeveletip duvara asıcam :)

Tanrı gerçekten yok mu ?
Bu konudada aynı olayı yaşadım aslında.

Konumuza dönelim.
Bakireyim ben konusu facebook Storia sayfasında paylaşıldı.
Dedim şimdi ortalık karışacak vaziyet almalı.
Yorumların %88'ini okudum yaklaşık olarak.
İstatiksel gidersek.
Yorum yapan 100 kişiden 70 tanesi konuyu yaa hiç okumadı yada okuduğunu anlamadı.
Geriye kalan %30'lık kısım ise okudu anladı.
Anlayanlara baktığımızda ise özellikle kadınlar konunun içeriğini anlasa bile feminist duygular ile anlamazdan geldi.

Yorumlara baktığımda o kadar aptalca, pervasızca ve kalitesiz söylemler gördüm ki.

Okuyup ve net olarak anladığını düşündüğüm birkaç kişi gördüm.
Onlarda -ki ekine takılmış.
Koyduğum noktayı beğenmemiş.
Verdiğim örneği bilmem ne görmüş.
Sanki TDK'ya başvurusu yapmışımda dil hakimiyeti üzerine bir kompozisyon istemişler benden.
Ulan mk konuyu eleştir sen noktayı, virgülü ne yapacaksın.
İmla kılavuzu olarak eleştiri yapanların whatsapp yazışmalarına baksak
-
Askiiim yeaa sini siviyirim diye diyaloglar görmek kaçınılmaz bir durum olacaktır.

Hatta biri dil kullanımı ile eleştirmiş beni.
Ama kendi yazısı aynen şu şekilde.

Turkceyi duzgun kullanmamak icin israr etmis yazdiklarinin hic kalitesi yoq oyle demis boyle demis .

Ulan pezevenk önce noktalı harfleri ( ı,i,o,ö,u,ü,c,ç,s,ş vb) kullanmayı öğren sonra gel beni eleştir.

Konunun alt metni , ana teması, içeriği artık sen ne olarak algılarsan bunu.
"YALAN"
Bak büyük harflerle yazdım.

Ama yorum yapan insancıklarda haklı.
Sadece başlığı okuyup yorum yaparsan. Yada konuya tıklayıp 6buçuk satır okuyup. Pff mk anladım ben anladım dersen, çünkü çok zekiyim başlığı okumam bile yetti diyorsan sende haklısın arkadaş.

Sikinin keyfine yorum yaparsın.
Ne de olsa okumadan yorum yapma ustası olmuşsun sen.

Konunun en sonuna gelseler okuyarak

En sonda bir dipnot vardı.
Erkeğin yalan ve bekaret hakkında ki olgusu.

Konuyu bırak okuma mk uzun de sikimde değil de. Anlarım.

Ama illa yorum yapacaksa.
Sadece dipnotu okusa en sonda ki, ortalama zekaya sahip bir insan konunun içeriğini az, çok anlar.

Bunu bile yapmıyor.
Sonra gelip siz geri kafalısınız, bu yüzyılda bekaret mi kaldı. Sizene kadın istediği ile sevişir. İster anlatır ister anlatmaz bla bla bla.

Ulan mk konu bu değil ki.

Tabii herkes hazır teşne.
Kendi onlarca erkekle yatıp kalkmış, yemediği yemek kalmamış, 15 yaşında bekaretini kaybetmiş. Erkeklerden darbe yemiş.
Ve bunların hata olduğunu düşünmeye başlamış 25-30 lu yaşlarda. Şimdi biri çıkıp bekâretin B'sinden bahsedince savunmaya geçiyor zigetvar kalesi gibi.
Bak şu son 5-6 cümlemde eleştiri değil. Kıçından anlamasın kimse.
Benim eşcinsel bir arkadaşım vardı.
Birgün böyle bir muhabbet döndüğünde şunu dedi.
Göt benim zevk benim istediğime veririm istemediğime vermem.
Al sana dünyanın en delikanlı cümlesi.

Seviştiniz mi sevişin tabii.
Duygu ile sevişin, aşk ile sevişin, zevk için sevişin. Senin bedenin senin kararın.

Ama ara sıra beyninizide kullanın aa dostlar

Bir şeyi okuduğunuz zaman içeriğin ne olduğunu anlayamayacak kapasite taşıyorsanız eğer.
Yaa korunma yöntemleri kullanın yada sevişmeyin.
Çünkü dünya daha fazla aptal insan nüfusunu kaldıracak seviyede değil :)

Toparlıyorum artık çünkü yazı uzadıkça okumayacak yada okusa bile anlamayacak olanlar var.

En çok dikkatimi çeken yorum şu oldu.
Birden fazla kişi aynı noktaya
değinmiş kadınlı - erkekli.

Kadının bakire olup olmadığını soracak adamın kendiside bakir olmalıdır.

Ulan ben sizin zihniyetinizi sikeyim yaa.
Şu cümle sizin aslında ne kadar cinsiyetçi olduğunuzun resmidir.

Bir çoğu okuduğunu anlamadığı için yazdığınıda anlamıyor bence.

Ben bakire kadın istiyorsam, erkek olarak bakir olmalıyım demek.

Hani bakire olup olmamak önemli değildi.
Hani 21.yy'da yaşıyorduk.

Neden sınıflara ayırıyorsunuz.
Eşleşme şöyle mi olmalı.
Bakir/Bakireler sağ tarafa
Daha önce seks yapmışlar sol tarafa.
Şimdi herkes kendi sırasından biriyle birlikte olsun.
Yaa bi siktirin gidin.
Yaa sizin elimizde mezura yok ölçü , kıstas bilmiyorsunuz.
Yada fikirleriniz ile yaptıklarınız birbiri ile örtüşmüyor.

Sevişin aaa dostlar partnerinizle sevişin
hatta meşrebinize göre three somelar orgyler yapın.

Ama ara sıra okuyun mk. Kendinizi geliştirin.
İkra yahu ikra..

Bakın bir örnek vereceğim.
20
sene önce İspanyol İtalyan Türk ortak yapımı bir film çekildi.
Ferzan Özpetek yönetiminde.
Filmin ismi Hamam.
Hamamda ki eşcinsellik teması.
Bi bakan ya da vekildi yanlış hatırlamıyorsam
Filmi sordular bakana yada vekile.
Verdiği cevap şu oldu.
Hamamda eşcinsellik mi olur yaa dedi.
Filmi izlediniz mi diye sordular.
Hayır izlemedim dedi.



Önce insan olun

Okumam, Okusamda Anlamam. Ama Yorum Yapmakta Üstüme Yoktur

Belki biraz ufkunuzu açar

Okumam, Okusamda Anlamam. Ama Yorum Yapmakta Üstüme Yoktur