IŞ & EKONOMI

Facebook, liderlerin yolsuzluklarını yazan Çinli milyarderin hesabını kapattı

Author
Facebook, liderlerin yolsuzluklarını yazan Çinli milyarderin hesabını kapattı

NEW YORK'ta fiilen sürgünde yaşayan Çinli milyarder Guo Wengui, Komünist Parti'nin üst düzey yöneticileri ve aileleriyle ilgili derin yolsuzluk iddialarını yansıtan egzotik hikayeler anlatarak Çinli lderleri kızdırdı. Geçen hafta sonu, Guo'nun kullandığı platform olan Facebook'a da bu suçlamaları yayınlamak fazla gelmiş olmalı. Sosyal medya devi, Bay Guo'nun adına açılmış Facebook hesabını ve ayrıca ona bağlı bir sayfayı bloke etti. Facebook, gerekçe olarak her iki sayfanın başka kişilere ait özel bilgileri içerdiğini, bunun da hizmet kullanım koşullarını ihlal ettiğini öne sürdü.

Facebook'un bir şikayet üzerine bu hesapları araştırdığı ve bu karara vardığı bildirildi. New York Times'ın haberine göre Facebook sözcüsü, "İnsanların Facebook'ta özgürce paylaşım yapmalarını ve irtibat kurmalarını ama aynı zamanda kendilerini güvende hissetmelerini istiyoruz. Bu yüzden hiç kimsenin, başkalarına ait kişisel bilgileri kendilerinin izni olmadan yayınlamalarına izin vermiyoruz" dedi.

Bay Gou henüz bu konuda açıklama yapmadı. Guo'nun adıyla açılmış hesap resmi tasdikli (verified) değil.

Bu olay Facebook ile Çin hükümeti arasında hassas bir döneme rastlıyor.

KONGRE ÖNCESİ WHATSAPP'I YASAKLADILAR

Çin hükümeti, Komünist Parti'nin bu ay yapılacak olan büyük kongresi öncesinde kamuoyunda söylemi küçültmek üzere çeşitli önlemler aldı. Devlet Başkanı ve aynı zamanda partinin lideri Şi Cinping bu kongreyi büyük ölçüde iktidarını güçlendirmek amacıyla kullanmayı ve önümüzdeki yıllarda büyük yankı uyandıracak personel değişikliğine gitmeyi planlıyor. Her şeyden önce istikrara önem veren Çinli liderler, toplantının bir aksama olmadan gitmesini istiyorlar.

Bu endişeler içindeki Çinli yetkililer, Facebook'a ait olan WhatsApp mesaj uygulamasına engelleme getirdiler.

"Bay Guo'nun iddialarını desteklemek için sunduğu bazı kanıtları çürütmek kolay" diyor New York Times, "Ancak New York Times'ın doğrulattığı iddialar da var."