EĞLENCE

Kaçkar zirve tırmanışının düşündürdükleri

Author

--Hedef sahibi olmanın insanı ne kadar çok motive ettiğini bir daha gördüm.
--Tükenmişlik duygusunun inanç karşısında hiç şansı yokmuş. "İnanıyorsan başarabilirsin." Doğru bir cümleymiş.
--"Daha iyisini yapamam." düşüncesi insanı sınırlıyormuş. Her "Yeter bu kadar." deyişimden sonra daha iyisini yapabileceğimi gördüm.
--Aşılmayacak engel yokmuş. Her dik yokuş azmim karşısında düzleşti.
--"Yorgunum " kelimesinin "Başarabilirim"kelimesi karşısında mum gibi eriyormuş.
--Fiziksel kapasitemi ağrı korkusu yüzünden kısıtladığımı anladım.
--Hedef belli olduktan sonra sadece bir adım ötesini düşünmek "Zirveye kadar çıkabilir miyim?" diye düşünmekten daha doğruymuş. Zirveye adım adım çıkılırmış, bir daha gördüm.
--Zirveye çıkmak tek başına olmuyormuş. Yol arkadaşlığının ne kadar önemli olduğunu anladım.
--Zoru başardıktan sonra imkansıza talip olmak daha kolaymış.
Bekle beni Everest geliyorum.
Zordu
İmkansızdı
Başardım
Biraz zaman aldı

Murat Akbaş
Dağların muhteşem görüntüsü hep hayranlık uyandırdı bende. Bu hayranlıkla iki yıl önce Nepal'e gittim. Everest ve Annapurnanın muhteşem görüntüsü ruhuma işledi. Geçen yıl planladığım Kaçkar Zirve tırmanışı hava şartları ve teknik yetersizlik yüzünden gerçekleşmedi. Altı ay önce beş arkadaş bu zirveyi yapabileceğimizi konuştuk. Ve o gün geldi. Olgunlardan Dilber düzüne geçtik. O gece orada konakladık.Doğum günü pastamı kestik. Ertesi gün sabah saat beşte zirve yoluna girdik. Hava çok güzeldi , hafif bir rüzgâr vardı. Rüzgar güneşin sıcaklığına daha az hissetmemize neden oldu. Ancak güzergah tahminimizden çok daha yorucu, dik,taşlı ve yokuştu. Zirve yolunun son 300 metresi tahminimden çok daha yorucu geçti. Yedi saatte zirveye rehberimizle beraber ulaştım. Yarım saat zirvede dinlendikten sonra inişin çıkıştan çok daha fazla yorucu olabileceği aklıma gelmemişti ve oldukça da tehlikeliydi. O Dilberdüzü kamp alanını gördükten sonra bir adım daha atmaya gücüm yoktu. Her gücümün kalmadığını hissettiğim de zirveye çıkmanın verdiği keyif bana enerji verdi , bu enerjiyle adım adım aşağı indim. Ekip arkadaşlarımın beni karşılamasıyla benim için çok zor olan bir hedef daha gerçekleşmişti.