Cimrilik hikayesi 2: 5 TL'lik hesabı 4 kişiye 1,25 kuruş olarak paylaştıran adam

Author

Yer: Askerlik

Zaman: 2015

Cimrilik hikayesi 2: 5 TL'lik hesabı 4 kişiye 1,25 kuruş olarak paylaştıran adam

Bende askerlik anısı bitmez baba. 6 ay askerlik yaptım 2 buçuk senedir anlata anlata bitiremiyorum. Bu dünyadan göçüp gidene kadar da anlatmaya devam edeceğim. Eee askerlik yaptık boru mu!

Askerdeyken benim maaşım 70 liraydı. Yazıyla yetmiş lira. Az aslında ama idareli kullandığın zaman sana 1 ay yetecek düzeyde. Yani gariban birisiysen mağdur olmazsın gurbet ellerde. Askeriye zaten ucuz bir yer. Çay desen 25 kuruş, su desen bedava.

Ama askerde genellikle arkadaşlarına bir şeyler ısmarlarsın. Benim zaten maddi olarak bir sorunum yoktu. Askere gitmeden önce banka hesabıma 2,5 bin lira para attım ve bu para bana 6 ay boyunca yeter diye hesap ettim kendi kendime. Yetti de.

Mesela akşam içtimasından sonra arkadaşlarla oturmuş boş yapıyorsun diyelim tv karşısında. 'Hadi size çay ısmarlayayım' diyorsun ve 10 tane çay alıp geliyorsun tamamen içinden geldiği için. Bugün sen yapıyorsun yarın başka birisi. Veya mesai saati bitiminde futbol oynamışsın, ter kan içindesin. Birkaç yakın arkadaşına buzz gibi kola ısmarlıyosun gibisinden. Çok bir şey tutmuyor baktığın zaman 10 çay 2 buçuk lira zaten. Kola 1 lira. Feda olsun ulan.

Yanlış olmasın bu arada maaşımız 70 lira haa.

Ama biz bu kuş kadar maaşımıza rağmen bu kadar bonkörken komutanların cimrilikte expert seviyesinde olması bizi biraz şaşırtıyordu. Bize mi öyle denk geldi yoksa genelde mi böyledir bilmiyorum ama komutanlar net cimriydi. Hele bir tanesinin yaptığı ‘Ohaa amk’ dedirtti.

Bir tane asteğmen vardı. O zamanlar maaşı 3200 lira falandı yanlış bilmiyorsam. Yani benim maaşımın 45 katı. Adam istese aylık maaşıyla askeriye kantinini tamamen boşaltabilir. Ama gel gör ki cebinden akrepler karargah kurmuş.

Bak bir gün çay ocağında oturuyoruz akşam saatlerinde. Bu komutan gelip 2 tatlı ve 4 kaşık istedi. Anladık ki diğer komutan arkadaşlarına da ısmarlayacak. Ben “Ulan zaten tatlı 2,5 lira 4 tane al niye pintilik yapıyosun” diye aklımdan geçirirken ne yapsa beğenirsiniz. 2 tatlının 5 lira olan toplam fiyatını 4 komutanın hesabına 1,25 kuruşar şeklinde paylaştırdı. Başkan bu hangi seviye cimrilik? Maaşından utan be 3200 lira alıyorsun.

Bu adam asteğmendi. 12 ay boyunca 3200 lira aldı ve muhtemelen her ay sadece 200 lirasını harcadı. 3000 x 12 = 36000. İyi para doğrusu bir senede.

Bu arada bu komutanımız lojmanda kalıyordu. Yani kira elektrik su falan yok hepsi beleş. İzin günlerinde de çarşıya gitmiyordu para harcamayayım diye. Demek ki insanlar böyle böyle zengin oluyor vay arkadaş be.

Bense sivilde biriktirdiğim tüm paramı askerde bir güzel eritmiştim.